DISCURSIVE PROOF OF Tender for attendant Reintegration SOCIAL EDUCATION: PROTECTION INTEGRAL TO CHILD AND TEENAGER - RESPONSIBILITY OF ALL SOCIETY

Authors

  • Me. Jonas Rodrigo Gonçalves FACESA-Faculdade de Ciências e Educação Sena Aires, FACESA, Brasil; Faculdade CNA- DF; Faculdade Processus- DF
  • Weliton Bonner Alves da Silva Faculdade Processus - DF

Keywords:

TEXT ARGUMENTATIVE, DISCURSIVE EVIDENCE, IN WRITING CONTESTS.

Abstract

This article will discuss the discursive proof of the contest for the position of social and educational reintegration attendant in 2015 by Universa Foundation. The objectives of this article are: to analyze the evaluative criteria of Universa Foundation Board in the competition for Attendant Social Reintegration; compare the pattern of responses offered by the examination board with the text production guidance of experts in the field; and comment on one of the essays approved in this contest. Themethodology addressed the types of theoretical, social and field research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Me. Jonas Rodrigo Gonçalves, FACESA-Faculdade de Ciências e Educação Sena Aires, FACESA, Brasil; Faculdade CNA- DF; Faculdade Processus- DF

Mestre em Ciência Política, especialista em Linguí­stica (Revisão de Texto), licenciado em Letras (Português e Inglês) e Filosofia, habilitado em Sociologia, História, Psicologia e Ensino Religioso, autor de 34 livros acadêmicos ou para concursos, revisor de textos. E-mail: [email protected].

Weliton Bonner Alves da Silva, Faculdade Processus - DF

Graduado em Pedagogia, Especialista em Psicopedagogia Escolar, Especialista em Docência do Ensino Superior, trabalha no Hospital da Criança José Alencar em Brasília/DF, é o autor da redação analisada neste artigo.

References

AGUIAR, Jaqueline da Silva, BARBOSA, Ednir
Melo.Descomplicando a redação. São Paulo: FTD,2003.
ANDRÉ, Hildebrando A. de. Curso de redação: técnicas de redação, produção de textos, temas de redação dos exames vestibulares. 5. ed. São Paulo: Moderna, 1998.
BARTHES, Roland. S/Z (1970). Acesso em 03maio
2012. Disponí­vel em: <
http://www.edtl.com.pt/index.php?option=com
_mtree&task=viewlink&link_id=893&Itemid=2>
BELLINE, Ana Helena Cizotto. A dissertação. São
Paulo: ítica, 1988.
BRASIL, Senado Federal. Manual de elaboração
de textos. Apresentação de Dirceu Teixeira de
Matos. Brasília : Senado Federal, Consultoria
Legislativa, 1999.
CARNEIRO, Agostinho Dias. Redação em
construção. 2. ed. revista e ampl. São Paulo:
Moderna, 2002.
DICIO, Dicionário online de lí­ngua Portuguesa.
Acesso em 23/05/2012. Disponí­vel em:<http://www.dicio.com.br/legibilidade/>
DICIO, Dicionário online de lí­ngua Portuguesa.
Acesso em 23/05/2012. Disponí­vel em:<http://www.dicio.com.br/precisao/>
FIGUEIREDO, Luiz Carlos. A redação peloparágrafo. Brasília: UnB, 1995.
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Gramática Didática e Interpretação de Textos: teoria e exercí­cios. 17.ed. Brasília: JRG, 2015.
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Redação emconcursos públicos e vestibulares. 2. ed. Brasília:Vestcon, 2008.
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Redação Oficial, Dissertação e Interpretação de Textos. Brasília: EA, 2009.
GRANATIC, Branca. Técnicas básicas de redação. 3. ed. São Paulo: Scipione,1996.

Published

2016-12-20

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>