Organizational communication and knowledge management: interface between areas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.6828998

Keywords:

Internal communication. Information sharing. Knowledge creation. Enabling context. interdisciplinary

Abstract

This is a review of the article entitled “Organizational Communication and Knowledge Management: interface between areas”. This article is authored by Ariane Barbosa Lemmos and Ricardo Rodrigues Barbosa. The article reviewed here was published in the journal “Em Questão”, Porto Alegre, v. 27, no. 2, p. 267-293, Apr./Jun. 2021. doi: http://dx.doi.org/10.19132/1808-5245272.267-293.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paulo Cesar Rodrigues Borges, Instituto de Educação Superior de Brasília, IESB, Brasil

[1] Dr em Ciência da Informação pela UnB; Engenheiro pelo IME. Prof. do Me. Gestão Estratégica de Organizações do IESB e dos cursos de Administração Pública, Contabilidade e Gestões do Uniprocessus. 

Janaína Ferreira de Sousa, Instituto de Educação Superior de Brasília, IESB, Brasil

[2] Mestranda em Gestão Estratégica de Organizações do IESB; Arquivista pela Universidade de Brasília. Servidora Pública do Governo do Distrito Federal (Secretaria de Estado de Economia).

References

ALVARENGA NETO, R. C. D. Gestão do Conhecimento em organizações: proposta de mapeamento conceitual integrativo. São Paulo: Saraiva, 2008.

BARRETO, A. A condição da informação. In: STAREC, C.; GOMES, E. B. P.; CHAVES, J. B. L. (org.). Gestão estratégica da informação e inteligência competitiva. São Paulo: Saraiva, 2005. p. 3-16.

CHOO, C. W. The knowing organization: How organizations use information to construct meaning, create knowledge, and make decisions. New York: Oxford University Press, 1998.

DAVENPORT, T. H.; PRUSAK, L. Working knowledge: How organizations manage what they know. Brighton: Harvard Business Press, 1998.

KALLA, H. K. Integrated internal communications: a multidisciplinary perspective. Corporate Communications: An International Journal, [s. l.], v. 10, p. 302-314, 2005.

NONAKA, I.; TAKEUCHI, H. The knowledge creating company: How japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press, 1995.

SAGSAN. M. Knowledge management discipline: test for an undergraduate program in Turkey. Electronic Journal of Knowledge Management, Sonning Common, [s. l.], v. 7, n. 5, p. 627-636, 2009.

Published

2022-07-13

Most read articles by the same author(s)