INCLUDE IS NEEDED

Authors

  • Danielle Bulgakau Teixeira de Carvalho Faculdade ICESP –DF
  • Me. Maria Aparecida de Assunção Faculdade Processus, PROCESSUS, Brasil.

Keywords:

Public policy. Integration of minorities

Abstract

Social inclusion in schools is a process that requires a series of measures, such as adapting pedagogical practices to the educational demands that students present. The aim of this study was to analyze how is the service to students of Recanto das Emas Class 510 School, administrative region of the Federal District, in an inclusive perspective and to know what difficulties teachers face, whether they are prepared, feel qualified or not. , to deal with each type of student with their physical, mental, and so on disabilities. Thus, we made an overview of activities that are developed in EC 510 to confront the theories, laws, norms, guidelines and scholars of the subject in order to know and recognize the theme of Inclusion in reality. You could see that in this school there is a look interested in the human being, there are also trained professionals willing to change scenarios of unhappy children. In general, the school does what it can to ensure that social inclusion is not seen as difficult or impossible. The school's concern with providing quality education and wanting to overcome challenges is noticeable. Another relevant factor was the social context in which the school is inserted; In the community, in its history, references to violence, unemployment, precarious housing were noted and this may cause the low attendance of students in school.

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Author Biographies

Danielle Bulgakau Teixeira de Carvalho, Faculdade ICESP –DF

Graduada em Letras pela Faculdade ICESP –DF

Me. Maria Aparecida de Assunção, Faculdade Processus, PROCESSUS, Brasil.

Possui mestrado em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais em BH, ano de 1993. É pos-graduada em Marketing pela Fundação Getúlio Vargas de Brasília de 1987 a 1988. É graduada em Administração pela União Educacional de Brasília (1985) . De 2010 até o momento atua na Faculdade Processus. É professora e pesquisadora da Faculdade Processus, onde atualmente é a coordenadora de EaD. Em 2018 elaborou e encaminhou a CAPES/MEC a proposta de mestrado em Ciência Política com ênfase em Políticas Públicas, Direitos Humanos e Desenvolvimento Social. De 2010 a 2013 implantou e coordenou o CST em Secretariado. De 2013 a 2017 implantou e coordenou o curso de Bacharelado em Administração Pública. Em 2016 a 2017 implantou e coordenou o CST em Gestão Pública. De 2015 a agosto de 2017 atuou na FACULDADE DE TECNOLOGIA CNA, onde atuou como professora e coordenou o curso superior de tecnologia em Agronegócio. De 1996 a 2002 atuou como professor substituto no curso de Administração da UnB. De 1981 a 2000 trabalhou na Embrapa-Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária, tendo experiências na área de Administração, com ênfase em Administração de Pessoas, Mercadologia e Gestão Estratégica, atuando principalmente nos seguintes temas: A empresa pública e o conceito de Marketing, Desenvolvimento Organizacional e Humano, Qualidade e eficiência na Administração Pública, Gestão de Processos Gerenciais, Modelo de Gestão Estratégica com base no Balanced Scorecard, Plano de Capacitação e Gestão por Competência como Política de capacitação do pessoal administrativo da Embrapa.

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Published

2019-09-17