INCLUDE IS NEEDED
Keywords:
Public policy. Integration of minoritiesAbstract
Social inclusion in schools is a process that requires a series of measures, such as adapting pedagogical practices to the educational demands that students present. The aim of this study was to analyze how is the service to students of Recanto das Emas Class 510 School, administrative region of the Federal District, in an inclusive perspective and to know what difficulties teachers face, whether they are prepared, feel qualified or not. , to deal with each type of student with their physical, mental, and so on disabilities. Thus, we made an overview of activities that are developed in EC 510 to confront the theories, laws, norms, guidelines and scholars of the subject in order to know and recognize the theme of Inclusion in reality. You could see that in this school there is a look interested in the human being, there are also trained professionals willing to change scenarios of unhappy children. In general, the school does what it can to ensure that social inclusion is not seen as difficult or impossible. The school's concern with providing quality education and wanting to overcome challenges is noticeable. Another relevant factor was the social context in which the school is inserted; In the community, in its history, references to violence, unemployment, precarious housing were noted and this may cause the low attendance of students in school.
Downloads
References
BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, 1988.
MINETTO, Maria de Fátima. Currículo na educação inclusiva: entendendo este desafio [livro eletrônico] 1. ed.- Curitiba: Inter saberes, 2012- (série inclusão escolar)
.PPP- Projeto Político e pedagógico, "510 em Ação". Recanto da Emas-DF, 2018.
TROCOLI, Edla e BONFATTI, Sabrina. Educação Inclusiva. Alumnus. Brasília-DF, 2018.
VYGOTSKY, LEV S. Fundamentos de defectologia. Madri, Espanha: Visor Dist. S. A.,1997.
BNCC-Base Nacional Comum Curricular: In.:http://basenacionalcomum.mec.gov.br/images/BNCC_EI_EF_110518_versaofinal_site.pdf. Acesso em 20/07/2019.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A submissão de originais para a Revista Processus de Estudo de Gestão, jurídicos e Financeiros implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a Revista Processus de Estudo de Gestão, jurídicos e Financeiros como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se í matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.