Quality in Consulting Cervice for Telecommunication Companies

Authors

  • Dra. Adelaida Pallavicini Fonseca Universidade Federal do Rio de Janeiro, UFRJ, Brasil.
  • Adriel Vitor Maciel Mendes Centro Universitário Euro Americano
  • Me. Silvana Maria Barbosa da Silva Faculdade Processus - DF (BRASIL)

Keywords:

Consultancy. Telecommunication. Efficiency. Productivity. Quality.

Abstract

The theme of this article is quality management consulting service for telecommunication companies. The following problem was investigated: "A telecommunications company that has not hired a consultancy for its services can still perform its activities in full quality, given the benefits of using the tools used in the consultancy?". The following hypothesis was considered "a restructuring of the organization or just the search for a positive advance in the internal or external procedures of the company, with its products or services that are offered to its target audience". The overall goal is to "point out the benefits a telecommunication company will have by hiring the service of a consultant." The specific objectives are: "To unveil how consulting for telecommunication companies works, with relevant concepts"; "Explain different ways in which consultancies could be made, analogous to Brainstorming"; "Point out global and intrinsic benefits to the telecommunication company from consulting results"; "Provide instructions for the maintenance and upkeep of the consultancy service". This work is important from an individual perspective because it is one of several instruments that can contribute to the development of telecommunications, as well as improving the direct relationship with the consumer public of this type of service; for science, it is relevant because it mobilizes greater attention to this service sector, in order to have more studies for the improvement of telecommunication, given the problems posed in it; It adds to society because it is the consumer of telecommunication services, so it will have direct benefits in this type of service. This is a theoretical qualitative research lasting six months.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dra. Adelaida Pallavicini Fonseca, Universidade Federal do Rio de Janeiro, UFRJ, Brasil.

Doutora em Engenharia de Transportes, Professora no Departamento de Engenharia Civil e Ambiental, Faculdade de Tecnologia da Universidade de Brasília. [email protected]

Lattes: CV: http://lattes.cnpq.br/8704127340153694

 

Adriel Vitor Maciel Mendes, Centro Universitário Euro Americano

Discente do Curso de Administração pelo Centro Universitário Euro Americano. [email protected]

Me. Silvana Maria Barbosa da Silva, Faculdade Processus - DF (BRASIL)

Mestre em Transportes pela Universidade de Brasília, Professora da Faculdade Processus e do Centro Universitário Euro Americano. [email protected]

References

ABNT. O que é Certificação e como obtê-la?. Disponí­vel em: <http://www.abnt.org.br/certificacao/o-que-e>. Acesso em: 18 nov. 2018.

ANATEL. Qualidade dos Serviços. Disponí­vel em: <http://www.anatel.gov.br/dados/controle-de-qualidade>. Acesso em: 18 nov. 2018.

ANATEL. Ranking Satisfação Geral 2017 - Distrito Federal. Disponí­vel em: <http://www.anatel.gov.br/consumidor/pesquisa-de-satisfacao-e-qualidade/2017/df>. Acesso em: 18 nov. 2018.

ANATEL. Resolução nº 612, de 29 de abril de 2013. Disponí­vel em: <http://www.anatel.gov.br/legislacao/resolucoes/2013/450-resolucao-612>. Acesso em: 18 nov. 2018.

BALLESTERO-ALVAREZ, M. E (coordenação). Administração da Qualidade e da Produtividade: Abordagens do processo administrativo. São Paulo: Atlas, 2001.

BLOCK, P. Consultoria: o desafio da liberdade: um guia para colocar em prática todo seu conhecimento; Peter Block; tradução Andrea Filatro; revisão técnica Roberto Kanaane. 2. ed. – São Paulo: Pearson Education do Brasil, 2001.

CASE, T. A.; CASE, S.; FRANCIATTO, C. Empregabilidade: de executivo a consultor bem-sucedido. São Paulo: Makron Books, 1997.

FAVERO, J. B., TYBEL, D. Guia da monografia: Explicação Prática Sobre Citações e o Uso Correto da Referência Bibliográfica. Disponí­vel em: <https://guiadamonografia.com.br/referencia-bibliografica-citacoes/>. Acesso em: 18 nov. 2018.

GONÇALVES, J. R.. Como fazer um Projeto de Pesquisa de um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

JUNQUEIRA, L. A. C. Cada empresa tem o consultor que merece: como otimizar as relações entre clientes e consultores. São Paulo: Editora Gente, 1999.

METTZER. APUD ou Citação de citação segundo as Normas ABNT: acabe com suas dúvidas!. Disponí­vel em: <https://blog.mettzer.com/citacao-de-citacao-apud/>. Acesso em: 18 nov. 2018.

NORMAS E REGRAS. Referências Bibliográficas nas Normas ABNT de Livros e Sites (links): Como Fazer, Normas e Regras. Disponí­vel em: <https://www.normaseregras.com/normas-abnt/referencias/>. Acesso em: 18 nov. 2018.

OLIVEIRA, D. P. R. de. Manual de consultoria empresarial: conceitos, metodologia, práticas. 2 ed. São Paulo: Atlas, 1999.

PALADINI, E. P. Gestão da Qualidade: Teoria e prática. 2. ed. – 3. reimpr. – São Paulo: Atlas, 2006.

TEMPLUM. ISO 9001: O que é? Para que serve? Benefí­cios?. Disponí­vel em: <https://certificacaoiso.com.br/iso-9001/>. Acesso em: 18 nov. 2018.

TRIVIÑOS, A. N. S.. Três enfoques na pesquisa em ciências sociais: o positivismo, a fenomenologia e o marxismo. In: ______. Introdução í  pesquisa em ciências sociais. São Paulo: Atlas, 1987.

Published

2019-12-27

How to Cite

Pallavicini Fonseca, D. A., Maciel Mendes, A. V., & Barbosa da Silva, M. S. M. (2019). Quality in Consulting Cervice for Telecommunication Companies. Processus Journal of Public Policy and Social Development, 1(2), 54–70. Retrieved from https://periodicos.processus.com.br/index.php/ppds/article/view/172