Chapter reviewof “Challengs of education during and after the Covid-19 pandemic”

Authors

Keywords:

Challenges. Education. Covid-19. Pandemic. Learning

Abstract

This is an article review from “Challenges of education during and after the Covid-19 pandemic”. The article was written by: Alessandro Aveni; Adriano Higino Freire; Lúcio Carlos de Pinho Filho. The article hereby reviwed was originally published on “Políticas Públicas e Desenvolvimento Social: Estudos em Homenagem ao Professor Jaci Fernandes de Araújo”, 1ª Ed, 2021.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Anocleyton Oliveira Moraes, Centro Universitário UniProcessus

Graduando em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

Eduarda de Sousa Castro, Centro Universitário UniProcessus

Graduanda em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

Flávio Martins Braz da Cruz, Centro Universitário UniProcessus

Graduando em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

Herica Alves Rodrigues Lemes da Silva, Centro Universitário UniProcessus

Graduanda em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

References

AVENI, A.; FREIRE, A. H.; PINHO FILHO, L. C. Desafios da educação durante e após a pandemia da Covid-19. In: REGIS, Arthur Henrique de Pontes; GONÇALVES, Jonas Rodrigo; PALMA, Rodrigo de Freitas. (Org.). Políticas públicas e desenvolvimento social: estudos em homenagem ao professor Jaci Fernandes de Araújo. 1º Ed. Brasília: Editora Processus, 2021, v., p. 3144.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como elaborar uma resenha de um artigo acadêmico ou científico. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 3, n. 7, p. 95–107, 2020. DOI: 10.5281/zenodo.3969652. Disponível em:

<http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/41>. Acesso em: 3 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um artigo de revisão de literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 2, n. 5, p. 29–55, 2019.

DOI: 10.5281/zenodo.4319105. Disponível em:

<http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/122>. Acesso em: 13 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um projeto de pesquisa de um artigo de revisão de literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 2, n. 5, p. 01–28, 2019. DOI: 10.5281/zenodo.4319102. Disponível em:

<http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/121>. Acesso em: 13 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Escolha do tema de trabalho de curso na graduação em Direito. Revista Coleta Científica. Vol. 5, n. 9, p. 88–118, 2021.

DOI: 10.5281/zenodo.5150811. Disponível em:

<http://portalcoleta.com.br/index.php/rcc/article/view/58>. Acesso em: 13 ago. 2021.

Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (PNUD); Instituto de ‘Pesquisa Econômica Aplicada (IPEA); Fundação João Pinheiro (FJP). Atlas do 44 desenvolvimento humano no Brasil. Disponível em:https://atlasbrasil.org.br/. Acesso em: 23 set. 2022.

SILVA, Millyane Lima da. Os desafios enfrentados pela educação em tempos de pandemia. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento. Ano. 07, Ed. 04, Vol. 02, pp. 134-145. Abril de 2022. ISSN: 2448-0959, Link de acesso: <https://www.nucleodoconhecimento.com.br/educacao/enfrentadospela-educacao>. Acesso em: 22 ago. 2022.

Published

2023-07-22

How to Cite

Moraes, A. O., Castro, E. de S., Cruz, F. M. B. da, & Silva, H. A. R. L. da. (2023). Chapter reviewof “Challengs of education during and after the Covid-19 pandemic” . Revista Processus Multidisciplinar, 4(8), 05–10. Retrieved from https://periodicos.processus.com.br/index.php/multi/article/view/956

ARK