BEHAVIORAL SKILLS TEACHED IN THE CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN HIGHER EDUCATION
Keywords:
Soft Skills. Higher Education.Abstract
The acquisition of soft skills for work constitutes an important parameter and great challenge for researchers, professors and professionals from different areas of knowledge that greatly influence professional and organizational scenarios. In this article we propose to present a teaching experience of incorporation of competences carried out through a discipline mediated entirely by behavioral strategies. The challenge translates into numbers and reveals results from the perception of students who experienced the project during a semester.
Downloads
References
FLEURY, M. T. L. Estratégias empresariais e formação de competências. São Paulo: Atlas, 2000.
GRAMIGNA, M. R. Modelo e competências e gestão de talentos. São Paulo: Person Prentice Hall, 2007.
HALVORSON, Heidi Grant. 9 atitudes das pessoas bem-sucedidas. Rio de Janeiro, 2014.
MENEZES, Ebenezer Takuno de; SANTOS, Thais Helena dos. Verbete competência. Dicionário Interativo da Educação Brasileira - Educabrasil. São Paulo: Midiamix, 2001. Disponível em: <https://www.educabrasil.com.br/competencia/>. Acesso em: 30 de jul. 2019.
http://portal.mec.gov.br/escola-de-gestores-da-educacao-basica/350-conhecaomec-1447013193/secretaria-executiva-157786504/12850-competencias . Acesso em: 30 de jul. 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.