THE EVOLUTION OF TECHNOLOGY IN EDUCATION

Authors

  • Me. Jonas Rdorigo Gonçalves Faculdade Processus - DF (Brasil); Faculdade CNA - DF (Brasil); Faculdade Sena Aires - GO (Brasil); Universidade Paulista - DF (BRASIL)
  • Antônio Lucas Marcos de Carvalho Faculdade Processus - DF (Brasil)
  • Mateus José da Silva Faculdade Processus - DF (Brasil)
  • Matheus Farkas de Araújo Faculdade Processus - DF (Brasil)
  • Sthephany Bawer da Silva Lima Nascimento Faculdade Processus - DF (Brasil)
  • Yago Lins de Oliveira Alves Faculdade Processus - DF (Brasil)

Keywords:

EDUCATION. TECHNOLOGY. EVOLUTION.

Abstract

The technology in the attention of a scenario was serious in the last decades. And it has already been, founded to the discourse of professionals of education, being able to arrive at many places. There is technology in educational institutions. For an educational recovery it takes investment. "There is a lack in the instruments of study, because there is an idea to break paradigms, on both sides, there is still a lack of maturation of this idea. Can be useful at all levels of distinct rankings based on our research on previous articles, and we have developed a review article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Me. Jonas Rdorigo Gonçalves, Faculdade Processus - DF (Brasil); Faculdade CNA - DF (Brasil); Faculdade Sena Aires - GO (Brasil); Universidade Paulista - DF (BRASIL)

Doutorando em Psicologia pela UCB. Mestre em Ciência Política (Políticas Públicas, Direitos Humanos e Cidadania). Licenciado em Filosofia e Letras. Habilitado em Sociologia, História, Psicologia e Ensino Religioso. Especialista em: Letras (Linguí­stica: Revisão de Texto); Didática do Ensino Superior em EAD; Formação em EAD; Docência do Ensino Superior; Gestão do Agronegócio. Professor universitário. Escritor, autor/coautor de 61 livros. Revisor.

References

BARRETO, Raquel Goulart. Tecnologia e Educação: Trabalho e Formação Docente. In: Educação & Sociedade, Campinas, v. 25, n. 89, p. 1181-12001, 2004. Acesso em: 02 out. 2018. Disponí­vel em: http://www.scielo.br/pdf/%0D/es/v25n89/22617.pdf
BIELSCHOWSKY, Carlos Eduardo. Tecnologia da Informação e Comunicação das escolas públicas brasileiras: O Programa Proinfo Integrado. Revista e-Curriculum, v. 5, n. 1, pp. 1-35, 2009. Acesso em: 02 out. 2018. Disponí­vel em: <http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=76613025018>
FROTA, Maria Clara Rezende; BORGES, Oto. Perfis de Entendimento sobre o uso de tecnologias na educação matemática. Educação Matemática, n.19, 2011. Acesso em: 02 out. 2018. Disponí­vel em: <http://www.pucrs.br/ciencias/viali/doutorado/ptic/textos/perfis.pdf>
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Metodologia Científica e Redação Acadêmica. 8.ed. Brasília: JRG, 2019.
MAGALHAES, Sandra Isabel Rodrigues; TENREIRO-VIEIRA, Celina. Educação em Ciências para uma articulação Ciência, Tecnologia, Sociedade e Pensamento crí­tico: Um programa de formação de professores. Rev. Port. de Educação, Braga , v. 19, n. 2, p. 85-110, 2006 . Acesso em: 02 out. 2018. Disponí­vel em: <http://www.scielo.mec.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0871- 91872006000200005&lng=pt&nrm=iso>
MARTINS, Isabel Pavão; PAIXí­O, Maria de Fátima. Perspectivas atuais Ciência-Tecnologia- Sociedade no ensino e na investigação em educação em ciência. In: CTS e educação Científica: desafios, tendências e resultados de pesquisas. p. 135-160, 2011. Acesso em: 02 out. 2018. Disponí­vel em:<https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A7d6fa657- 9416-475e-af05-4968e2ab8c22.>

Published

2019-03-20

Most read articles by the same author(s)