The Right to Education on Human Rights in the Integral Sense

Authors

Keywords:

Education. Human rights. Fundamental rights. Democracy. Political action.

Abstract

This is a review of the article entitled “The Right to Education on Human Rights in the Integral Sense”. This article was authored by: Cleber Lúcio de Almeida and Wânia Guimarães Rabêllo de Almeida. The article reviewed here was published in the journal “Revista de Direito Humanes e Efetividade”, in Vol. 8, edition n. 2, Jul.-Dec., 2022.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bruno de Oliveira Almeida, Centro Universitário UniProcessus

Graduando em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

Déborah Lúcia Botelho Guimarães, Centro Universitário UniProcessus

Graduando em Direito pelo Centro Universitário Processus – UniProcessus.

References

ALMEIDA, Cleber Lúcio de; ALMEIDA, Wânia Guimarães Rabêllo de. O direito à educação sobre direitos humanos no sentido integral. Revista de Direitos Humanos e Efetividade. Vol.8, n. 2, jul.-dez., 2022. Disponível em: https://indexlaw.org/index.php/revistadhe/article/view/9341/pdf. Acesso em: 04 mar. 2024.

BRASIL. Constituição Federal. Brasília: Centro Gráfico do Senado Federal,1988 Disponível em: https://www.planalto.gov.br/ccivil_03/constituicao/constituicao.htm. Acesso em: 4 abr. 2024.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como elaborar uma resenha de um artigo acadêmico ou científico. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 3, n. 7, p. 95–107, 2020. DOI: 10.5281/zenodo.3969652. Disponível em: http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/41. Acesso em: 3 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um artigo de revisão de literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 2, n. 5, p. 29–55, 2019. DOI: 10.5281/zenodo.4319105. Disponível em: http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/122. Acesso em: 13 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um projeto de pesquisa de um artigo de revisão de literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos. Vol. 2, n. 5, p. 01–28, 2019. DOI: 10.5281/zenodo.4319102. Disponível em: http://revistajrg.com/index.php/jrg/article/view/121. Acesso em: 13 ago. 2021.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Escolha do tema de trabalho de curso na graduação em Direito. Revista Coleta Científica. Vol. 5, n. 9, p. 88–118, 2021. DOI: 10.5281/zenodo.5150811. Disponível em: http://portalcoleta.com.br/index.php/rcc/article/view/58. Acesso em: 13 ago. 2021.

OEA. Organização dos Estados Americanos, In: Conferência Mundial de Direitos Humanos. Declaração e Plano de Ação de Viena. Viena, 1993. Disponível em: https://www.oas.org/dil/port/1993%20Declara%C3%A7%C3%A3o%20e%20Programa%20de%20Ac%C3%A7%C3%A3o%20adoptado%20pela%20Confer%C3%AAncia%20Mundial%20de%20Viena%20sobre%20Direitos%20Humanos%20em%20junho%20de%201993.pdf. Acesso em: 4 abr. 2024.

OEA. Organização dos Estados Americanos. Carta Democrática Interamericana. Lima, Peru. 2001. Disponível em: http://www.oas.org/OASpage/port/Documents/Democractic_Charter.htm. Acesso em: 4 abr. 2024.

Published

2024-07-04

How to Cite

Almeida, B. de O., & Guimarães, D. L. B. (2024). The Right to Education on Human Rights in the Integral Sense. Revista Processus Multidisciplinar, 5(10), e101187. Retrieved from https://periodicos.processus.com.br/index.php/multi/article/view/1187

ARK