College third age project developed at the faculty of Valparaiso-go

Authors

  • Me. Carla Chiste Tomazoli Santos Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil.
  • Me. Maria Fernanda Rocha Pinto Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO

Keywords:

Integrative Practice, Physiotherapeutic Performance, Geriatrics, Gerontology

Abstract

The theme of this article is the Third Age project at the faculty of Valparaiso-Go, which was developed in the year 2005; Aiming to provide the student with integration with the elderly in the community, promoting knowledge, fun and bringing the possibility of using physiotherapy resources and techniques in a process of therapeutic and educational intervention. This proposal is set up a process of social commitment of the faculty with the community of the city of Valparaiso-Go. This work is important in an individual perspective because it allows the interaction of the academic of physiotherapy with the community to become more capacitated, within an extension perspective, adapting the teaching/learning process; For science, it is relevant to allow the experience of a reality and the acquisition of more knowledge; Adds to society by the fact that it can count on the provision of a professional service of excellence.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Me. Carla Chiste Tomazoli Santos, Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil.

Possui graduação em Fisioterapia pela Universidade de Marí­lia (1992) e Mestrado em Ciencias da Saude pela Universidade de Brasília (2002). Atuou como Docente/Supervisora de Estágio da FACIPLAC - Faculdades Integradas da União Educacional do Planalto Central, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática em Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria Atualmente atua na FACESA - Faculdade Sena Aires, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática de Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria; e bem como Docente da disciplina Pediatria Clí­nica. É Coordenadora do Núcleo de Responsabilidade Social; Coordenadora do Projeto de Extensão Benjamim; Integrante do Núcleo de Apoio Social - NAP da FACESA; apresenta experiência na Docência Superior em EaD; e em disciplinas Hí­bridas. Tem experiência na área de Fisioterapia e Terapia Ocupacional, com ênfase em Fisioterapia, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino em fisioterapia, sí­ndromes e má formações congênitas, paralisia cerebral, espasticidade, terapêutica em fisioterapia, e uso de órteses; desenvolvendo ações com crianças portadoras de deficiências motoras e cognitivas desde 1992 até a presente data.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/4472348871314866

E-mail:  [email protected]

Me. Maria Fernanda Rocha Pinto, Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO

Mestre em Educação; Docente do Curso de Fisioterapia da Faculdade Sena-Aires - FACESA -GO

References

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um Projeto de Pesquisa de um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Artigo de Revisão de Literatura. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Projeto de Pesquisa. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Metodologia Científica e Redação Acadêmica. 8. ed. Brasília: JRG, 2019.

FREITAS, E.V., et all., Tratado de geriatria e gerontologia. 4 ed. Rio de Janeiro: Guanabara Koogan, 2016.

Published

2020-03-19