The Physiotherapy School Clinic The Valparaí­so-Go: Brief Considerations On Its Operation.

Authors

  • Me. Carla Chiste Tomazoli Santos Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil.
  • Me. Maria Fernanda Rocha Pinto Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO
  • Me. Amanda Cabral dos Santos Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO

Keywords:

School Clinic, Disabled person, Physical therapy assistance.

Abstract

The theme of this article is The Valparaiso-Go Clinic School of Physical Therapy: Brief Considerations About Its Functioning; and to write it down we rely on some questions: Have you, dear reader, ever observed how many physical, emotional, intellectual and social changes have been going on throughout your life to this day? Have you thought of all its uniqueness and complexity to become the adult you are today? and Your memorable childhood full of playful activities, play, your attendance at schools respecting your neuropsychomotor development ?.Probably after these little questions you reflected and as a movie everything came back to your mind. Well, knowing this whirlwind of daily change, have you ever wondered how this process happens in children with disabilities?The objective of this paper is to allow the insertion of the undergraduate student in physical therapy in the social context through an ethical posture towards patients and society. This work is important from an individual perspective because of the opportunity for the student to broaden his / her vision and notice the people around him / her, understanding their needs, their conflicts that directly interfere with interpersonal and social relationships. for science, it is relevant for allowing the application of the knowledge obtained and the acquisition of more knowledge; It adds to society that, by extension, it provides quality physical therapy assistance under the supervision of a qualified teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Me. Carla Chiste Tomazoli Santos, Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil.

Possui graduação em Fisioterapia pela Universidade de Marí­lia (1992) e Mestrado em Ciencias da Saude pela Universidade de Brasília (2002). Atuou como Docente/Supervisora de Estágio da FACIPLAC - Faculdades Integradas da União Educacional do Planalto Central, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática em Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria Atualmente atua na FACESA - Faculdade Sena Aires, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática de Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria; e bem como Docente da disciplina Pediatria Clí­nica. É Coordenadora do Núcleo de Responsabilidade Social; Coordenadora do Projeto de Extensão Benjamim; Integrante do Núcleo de Apoio Social - NAP da FACESA; apresenta experiência na Docência Superior em EaD; e em disciplinas Hí­bridas. Tem experiência na área de Fisioterapia e Terapia Ocupacional, com ênfase em Fisioterapia, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino em fisioterapia, sí­ndromes e má formações congênitas, paralisia cerebral, espasticidade, terapêutica em fisioterapia, e uso de órteses; desenvolvendo ações com crianças portadoras de deficiências motoras e cognitivas desde 1992 até a presente data.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/4472348871314866

E-mail:  [email protected]

Me. Maria Fernanda Rocha Pinto, Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO

Mestre em Educação; Docente do Curso de Fisioterapia da FACESA

Me. Amanda Cabral dos Santos, Faculdade Sena-Aires - FACESA, Valparaí­so -GO

Possui graduação em Educação Fí­sica pela Universidade de Brasília (2002), graduação em Fisioterapia pela Faculdade de Reabilitação do Planalto Central (2000), especialização em Fisioterapia Neurológica pela UnB (2002), especialização em Transtornos do Desenvolvimento Infantil e mestrado em Psicologia pela Universidade Católica de Brasília (2012). Atualmente é professora de Educação Fí­sica do Atendimento em Educação Precoce - Secretaria de Educação do Distrito Federal, professora do curso de graduação em Fisioterapia da Faculdade Sena Aires, Valparaí­so - GO, Coordenadora do Núcleo de Apoio ao Docente da Faculdade Sena Aires, Valparaí­so - GO e membro do Núcleo de Desenvolvimento Estruturante da Faculdade Sena Aires, Valparaí­so - GO. Tem experiência na área de Educação Fí­sica Escolar, Ensino Especial e Fisioterapia, com ênfase em Fisioterapia Neurológica e Desenvolvimento Infantil, atuando principalmente nos seguintes temas: estimulação precoce, intervenção precoce, psicanálise, desenvolvimento motor e risco psí­quico.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/3800336696574536

E-mail:  [email protected]

References

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um Projeto de Pesquisa de um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Artigo de Revisão de Literatura. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Projeto de Pesquisa. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Metodologia Científica e Redação Acadêmica. 8. ed. Brasília: JRG, 2019.

SANTOS, Carla Chiste Tomazoli; GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Clinica Escola Facesa: Estudo de casos em Neuropediatria. Valparaiso de Goiás: Editora Sena Aires, 2018.

_______. Motricidade Infantil: O Desenvolvimento motor de 0 a 2 anos. Valparaiso de Goiás: Editora Sena Aires, 2019.

Published

2020-03-19