Summary of Education Inclusion in Higher Education

Authors

  • Me. Jonas Rodrigo Gonçalves Faculdade Processus - DF (BRASIL)
  • Caroline Pereira Gurgel Faculdade Processus - DF (BRASIL)

Keywords:

Higher Education. Investment. Policies. Young. Economy.

Abstract

The theme of this article is a summary of educational inclusion in higher education. The following problem was investigated: "Is higher education as important as basic as a fundamental right?" The following hypothesis was considered: "giving importance to higher education can reflect directly on the national economy". The overall objective is to "emphasize the relevance of investing in higher education". The specific objectives are: "to analyze private initiatives"; "Discuss public policy"; "Explain about the national context of young people". This work is important from an individual perspective because of the knowledge of the precariousness in which many young Brazilians live; for science it is relevant because it is the socioeconomic condition of the country; It adds to society because inclusion in higher education is a way of changing, in the long run, the social situation of many. This is a theoretical qualitative research lasting two months.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Me. Jonas Rodrigo Gonçalves, Faculdade Processus - DF (BRASIL)

Mestre em Ciência Política (Políticas Públicas, Direitos Humanos e Cidadania). Especialista em: Letras: Revisão de texto; Formação em Educação a Distância; Docência no Ensino Superior; Didática no Ensino Superior em EAD. Licenciado em Filosofia e em Letras (Português e Inglês). Escritor, autor de 36 livros didáticos e acadêmicos. Coordenador dos grupos de pesquisa: Direito e Políticas Públicas; Políticas Públicas do Agronegócio e Gestão Ambiental; Português Jurídico; Lí­ngua

Portuguesa e Carreiras Públicas.

Caroline Pereira Gurgel, Faculdade Processus - DF (BRASIL)

Graduando(a) em Direito pela Faculdade Processus (Brasília/DF). Autor (a) do artigo "Cuidados e Prevenções ao Diabetes no Brasil". Participante do grupo de pesquisa Direito e Políticas Públicas, da Faculdade Processus, sob coordenação do professor MSc. Jonas Rodrigo Gonçalves. Palestrante no Seminário de Pesquisa da Faculdade Processus em 2018. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7598- 2465. LATTES: 7380545679433510. E-mail: [email protected]

References

BRASIL, 2011 – 2019. Quero Bolsa. Acesso em 22 out 2019. Disponí­vel em: <https://querobolsa.com.br/>

BRASIL, 2019. Educa Mais Brasil. Acesso em 22 out2019. Disponí­vel em: <https://www.educamaisbrasil.com.br/>
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.
 
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um Projeto de Pesquisa de um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.
 
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Artigo de Revisão de Literatura. Brasília: Processus, 2019.
 
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Projeto de Pesquisa. Brasília: Processus, 2019.
 
GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Metodologia Científica e Redação Acadêmica. 8. ed. Brasília: JRG, 2019. 

MOTTA, Ivan Dias; DE OLIVEIRA, Angélica Papote. A educação e os direitos da personalidade: Fundo de Financiamento Estudantil (FIES). Revista Jurí­dica, v. 3, n. 40, p. 233-250, 2015.

TEIXEIRA, Eliana Maria de Souza Franco. Análise do Prouni Como Política Pública Afirmativa. Revista Jurí­dica, v. 4, n. 41, p. 176-206, 2015

Published

2019-10-23