Benjamin Project Developed In Valparaiso-Go College

Authors

  • Carla Chiste Tomazoli Santos Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil - GO
  • Maria Fernanda Rocha Pinto Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil - GO

Keywords:

Integrative Practice; Physical Therapy Performance; Neuropediatrics; Neuropediatric Physiotherapy.

Abstract

The subject of this article is Project Benjamin at the Faculty of Valparaiso-Go, was developed in the year 2005; aiming to promote community interaction with the students of the Physical Therapy Course, providing fun and bringing the possibility of using physical therapy resources and techniques in a therapeutic and educational intervention process. It should be made clear that this proposal constitutes a process of social commitment of the Faculty with the community of Valparaiso-Go. This work is important from an individual perspective because it allows the interaction of the physiotherapy student with the community to become more capable, within an extension perspective, adapting the teaching / learning process; for science, it is relevant for allowing the experience of a reality and the acquisition of more knowledge; It adds to society because it can count on the provision of a professional service of excellence.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carla Chiste Tomazoli Santos, Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil - GO

Possui graduação em Fisioterapia pela Universidade de Marí­lia (1992) e Mestrado em Ciencias da Saude pela Universidade de Brasília (2002). Atuou como Docente/Supervisora de Estágio da FACIPLAC - Faculdades Integradas da União Educacional do Planalto Central, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática em Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria Atualmente atua na FACESA - Faculdade Sena Aires, no Curso de Fisioterapia, na área de Prática de Fisioterapia Supervisionada em Pediatria e Neuropediatria; e bem como Docente da disciplina Pediatria Clí­nica. É Coordenadora do Núcleo de Responsabilidade Social; Coordenadora do Projeto de Extensão Benjamim; Integrante do Núcleo de Apoio Social - NAP da FACESA; apresenta experiência na Docência Superior em EaD; e em disciplinas Hí­bridas. Tem experiência na área de Fisioterapia e Terapia Ocupacional, com ênfase em Fisioterapia, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino em fisioterapia, sí­ndromes e má formações congênitas, paralisia cerebral, espasticidade, terapêutica em fisioterapia, e uso de órteses; desenvolvendo ações com crianças portadoras de deficiências motoras e cognitivas desde 1992 até a presente data

Maria Fernanda Rocha Pinto, Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil - GO

Docente do Curso de Fisioterapia da Faculdade Sena Aires, FACESA, Brasil - GO

References

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como escrever um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Como fazer um Projeto de Pesquisa de um Artigo de Revisão de Literatura. Revista JRG de Estudos Acadêmicos, Ano II, Vol.II, n.5, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Artigo de Revisão de Literatura. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Manual de Projeto de Pesquisa. Brasília: Processus, 2019.

GONÇALVES, Jonas Rodrigo. Metodologia Científica e Redação Acadêmica. 8. ed. Brasília: JRG, 2019.

SANTOS, Carla Chiste Tomazoli; GONÇALVES, Jonas Rodrigo (coords.). Clí­nica Escola Facesa: Estudo de casos em Neuropediatria. Valparaiso de Goiás: Sena Aires, 2018.

SANTOS, Carla Chiste Tomazoli; GONÇALVES, Jonas Rodrigo (coords.). Motricidade Infantil: o Desenvolvimento motor de 0 a 2 anos. Valparaiso de Goiás: Sena Aires, 2019.

Published

2019-10-09