Reflections on the speed of access to the job market with a short higher education course

Authors

Keywords:

Technological course, Qualification, Secretarial work, Technology, Labor market

Abstract

This article investigates the impact of technology on education and the job market, focusing on short courses in executive secretarial work in the remote legal sector. Through bibliographical research, it analyzes how technological training accelerates professional insertion, despite challenges and difficulties. It discusses the transformation of teaching through technology, which drives the development of innovative skills, and explores technology as an ally in qualification and professionalism. The study is divided into three parts: the challenges of technological training, the consequences and opportunities in the job market, and the synergy between technology and professional qualification. The relevance of the topic is justified by its contribution to secretarial professionals, science and society, highlighting the importance of qualified service in access to justice.

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Author Biographies

Ingrid Miranda Rabêlo Brito, Centro Universitário Processus – UniProcessus, DF, Brasil

Mestranda em Resolução de Conflitos e Mediação (Universidad Europea del Atlántico – UNEATLÁNTICO); Pós-graduanda (Especialização) em Neurociência,  Comunicação  e Desenvolvimento Humano (Faculdade Centro de Mediadores – FCM); MBA em Administração e Negócios Internacionais (Centro Universitário Internacional – UNINTER); Bacharela em Secretariado Executivo (Universidade Católica do Salvador – UCSAL); Pesquisadora do grupo de pesquisa do PPIC em Direito, Direitos Humanos e Política Públicas; Conciliadora e Mediadora Judicial (TJCE e TJDFT).

Jonas Rodrigo Gonçalves, Centro Universitário Processus - UniProcessus, DF, Brasil

Pós-doutorando em Direito (Direitos Humanos); Doutor em Psicologia; Mestre em Ciência Política (Direitos Humanos, Cidadania e Violência); Especialista em Direito (Constitucional, Administrativo e Trabalhista); Especialista em Letras (Revisão de Texto);  Especialista em Educação (Didática, Docência e Formação em EAD); Licenciado em Filosofia, em Sociologia e em Letras (Português/Inglês); Professor Universitário; Editor e Revisor de Periódicos Científicos; Pesquisador sobre Direitos Humanos e Grupos Vulneráveis, Direito e Políticas Públicas, Metodologia do Ensino e da Pesquisa.

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Published

2024-10-08